Wednesday, September 8, 2010

Biskut Chocolate Chip


Biskut Chocolate Chip adalah kuih yang kesepuluh saya bikin...resepi biskut nie adalah dari salah satu buku masakan...dah lama saya beli buku masakan nie, saya beli ketika saya di bangku sekolah lagi...Nama bukunya ialah Biskut Pilihan 3....disini ada saya sertakan resepinya....

Bahan-Bahannya
125 gm mentega
1/2 cawan gula icing
1/2 cawan gula merah
1/2 sdt esen vanilla
1 biji telur
1 1/4 cawan tepung naik sendiri
1/2 sdt garam (saya tak gunakan)
125 gm chocolate chips
60 gm walnut

Cara-cara
Putar mentega dengan gula serta esen vanilla hingga putih. Kemudian masukkan telur dan kacau hingga rata. Kemudian masukkan tepung serta garam, juga chocolate chips dan walnut sambil dikacau hingga rata. Ambil adunan kemudian bentukkan seperti guli dan susunkan di dalam dulang pembakar yang sudah disapukan dengan mentega. Sesudah itu bolehla dibakar dalam ketuhar dengan kepanasan 160 darjah C selama 12 minit.

No comments:

Post a Comment